Steve Jobs

228 0

Σκηνοθεσία : Ντάνι Μπόιλ
Ηθοποιοί : Μάικλ Φασμπέντερ, Κέιτ Γουίνσλετ, Τζεφ Ντάνιελς
Βιογραφική ~ Διάρκεια : 122 λεπτά
Πρεμιέρα : Πέμπτη, 21 Ιανουαρίου 2016

O υποψήφιος για Όσκαρ β’ ρόλου στην ταινία “12 Χρόνια Σκλάβος” Μάικλ Φασμπέντερ, αναλαμβάνει να ενσαρκώσει ένα πρόσωπο σταθμό για τον 20ο αιώνα, τον ιδιόρρυθμο γκουρού της τεχνολογίας και ιδρυτή του κολοσσού που ακούει στο όνομα Apple, ο οποίος αφιέρωσε όλη του τη ζωή στη δημιουργία εργαλείων που θα βελτίωναν την επικοινωνία των ανθρώπων και θα αύξαναν την αποδοτικότητά τους, την ίδια στιγμή που καθιστούσε εαυτόν από τους πλέον αντιπαθείς, αν όχι μισητούς, ανθρώπους.

steve-jobs-trailer

Η νέα, “αλλιώτικη”, κινηματογραφική βιογραφία του Στιβ Τζομπς ανήκει στον βραβευμένο με Όσκαρ Άαρον Σόρκιν (για το “The Social Network” του Φίντσερ), ο οποίος εμπνεύστηκε το σενάριο βασισμένος στο πολλά αμφιλεγόμενο, μπεστ σέλερ βιβλίο του Γουόλτερ Άιζακσον, (πρώην διευθυντή του CNN και πρώην αρχισυντάκτη του ΤΙΜΕ), αναφορικά με τον ιδρυτή της Apple.
Ο επίσης οσκαρούχος Ντάνι Μπόιλ, του θρυλικού Trainspotting, του οσκαροστεφθέντος Slumdog Millionaire και των Ολυμπιακών του Λονδίνου, αναλαμβάνει ένα ακόμα απαιτητικό σκηνοθετικό εγχείρημα οσκαρικών προδιαγραφών: να φωτίσει κινηματογραφικά τρία λανσαρίσματα – σταθμούς στην καριέρα του Τζομπς: το Macintosh (1984), το ΝeΧΤcube (1988) και το iMac (1998)… ενώ ο επίσης βραβευμένος Μάικλ Φασμπέντερ πρωταγωνιστεί στον ομώνυμο ρόλο.
Το 182 σελίδων σενάριο δεν συνιστά αντικειμενική καταγραφή στιγμών, αλλά υποκειμενική «ανάγνωση» ενός ιδιαιτέρως περίπλοκου ανθρώπου με πολύ μεγάλη δυσκολία στις διαπροσωπικές σχέσεις, ιδίως με τους πέντε ανθρώπους που επέλεξε να συμπεριλάβει στη δική του «ανάγνωση» ο Σόρκιν.
Η ταινία δεν αποτελεί φωτογραφία, αλλά πίνακα… ένα τρίπρακτο στην ουσία, που μας παρουσιάζει τρεις διαφορετικές περιόδους στη ζωή του μεγαλοφυούς Τζομπς.

SteveJobs_PosterArt

Ο Στιβ Τζομπς δεν ήταν ούτε προγραμματιστής ούτε μηχανικός. Ήταν ο μαέστρος που συντόνιζε όλους τους υπαλλήλους του. Σχολιάζει ο Μπόιλ : “Κάτι ανάλογο δεν είναι και ο σκηνοθέτης; Δεν ξέρω πολλά από κάμερες, ή κοστούμια, ή από φωτισμό, όπως οι ειδικοί, αλλά μπορώ να συνθέτω τις επιμέρους ειδικότητες σε ένα τελικό αποτέλεσμα”.

Στο ρόλο της επικεφαλής του τμήματος marketing της Apple, Τζοάνα Χόφμαν, βρίσκουμε την Κέιτ Γουίνσλετ, ιδανική συμπρωταγωνίστρια του Φασμπέντερ και υποψήφια για όσκαρ Β’ Γυναικείου ρόλου.
Αν και στο αυτοβιογραφικό βιβλίο η Χόφμαν καταλαμβάνει μόλις λίγες σελίδες, στην ταινία παρακολουθούμε παράλληλα τη δική της ιστορία. Πρόκειται για τον μόνο άνθρωπο που μπορούσε, κάπως, να τον επηρεάσει και να ξυπνήσει την ανθρωπιά του. Ο χαρακτήρας της Χόφμαν στην ταινία εκπροσωπεί όλες τις γυναίκες του γραφείου οι οποίες κλήθηκαν να συνεργαστούν με τον Στιβ Τζομπς.

Αρχικά την σκηνοθεσία ήταν να την αναλάβει ο Ντέιβιντ Φίντσερ, αλλά τελικά στην καρέκλα έκατσε ο Μπόιλ. Ο σεναριογράφος Άαρον Σόρκιν ήθελε τον Τομ Κρουζ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο, προτάθηκε όμως στον Λεονάρντο ντι Κάπριο, ο οποίος αναγκάστηκε να τον απορρίψει γιατί τα γυρίσματα του The Revenant κράτησαν περισσότερο από το αναμενόμενο. Μια άλλη επιλογή ήταν αυτή του Κρίστιαν Μπέιλ, που δεν υλοποιήθηκε κι έτσι φτάσαμε στον Φασμπέντερ, ο οποίος για μία ακόμη φορά σαρώνει ερμηνευτικά. Από τη στιγμή που ανακοινώθηκε ότι τελικά ο Φασμπέντερ πήρε το ρόλο, πολλοί έσπευσαν να σχολιάσουν το γεγονός ότι δεν μοιάζει εξωτερικά με τον Τζομπς. Αυτό ήταν και το πρώτο πράγμα που είπε και ο ίδιος ο ηθοποιός στον σκηνοθέτη… “Ο Κρίστιαν Μπέιλ του μοιάζει περισσότερο”. Αλλά αυτό που ενδιέφερε τον Μπόιλ δεν ήταν αυτό. «Τον ενδιέφερε να αποδώσει την ενέργεια και την ουσία αυτού του ανθρώπου»… και ο Φασμπέντερ τα κατάφερε με το παραπάνω μπαίνοντας επάξια στην χρυσή πεντάδα των υποψηφίων για Όσκαρ Α’ Ανδρικού ρόλου … Η ερμηνεία του ελάχιστα βασίζεται σε ταυτοπροσωπία και περισσότερο στην αύρα και το δισυπόστατο του Τζομπς, στην ικανότητα του για το χείριστο (για τους γύρω του) και βέλτιστο (για την ανθρωπότητα).

Τα γυρίσματα έγιναν στο Σαν Φρανσίσκο, τη Βηθλεέμ της Ψηφιακής εποχής, εκεί που έλαβε χώρα η Δεύτερη Βιομηχανική Επανάσταση. Συγκεκριμένα, το πρώτο μέρος –πρώτο λανσάρισμα- γυρίστηκε στο Film Auditorium (όπου κι είχε γίνει στην πραγματικότητα το λανσάρισμα του Macintosh το 1984) με κάμερα 16mm για να παραπέμπει σε εκείνες τις εποχές.
Τα γυρίσματα του δεύτερου λανσαρίσματος, (που άνοιξε το δρόμο της επιστροφής του Τζομπς στην Apple), έλαβαν χώρα στην Όπερα του Σαν Φρανσίσκο και γυρίστηκαν σε 35mm. Η σκηνή αυτή έπρεπε να αποπνέει μια εκδικητική ένταση.
Τέλος, το τρίτο λανσάρισμα γυρίστηκε με ψηφιακή κάμερα ΑLEXA, στο φουτουριστικό Davies Sympony Hall, δεδομένου πως το iMac είναι που έφερε το ίντερνετ στη ζωή μας.

Joanna Arbi για το thnx.gr[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”][fusion_youtube id=”https://www.youtube.com/watch?v=p5tlLzMvSyE” width=”600″ height=”350″ autoplay=”no” api_params=”” class=””/][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

Related Post

Kavinsky Live in Europavox

Posted by - 20/03/2018 0
Την Παρασκευή 20 Απριλίου, ο Kavinsky, ο διάσημος μουσικός / παραγωγός / DJ και ένα από τα σπουδαιότερα ονόματα της…
Comodo SSL