Oscars 2016 – Οι Νικητές !!

153 0

Με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο να φεύγει με το χρυσό αγαλματάκι, αλλά και με μια μεγάλη έκπληξη για το φινάλε, ολοκληρώθηκε στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες η φετινή απονομή των 88ων βραβείων Όσκαρ 2016.
Το σύνθημα της 88ης διοργάνωσης ήταν το «We all dream in gold». Και η βραδιά της απονομής ήταν όντως λαμπερή, παρά το γεγονός ότι η «γιορτή του κινηματογράφου» έγινε αυτή τη χρονιά εν μέσω αμφισβητήσεων για τα «Λευκά Όσκαρ».
Αιτία στάθηκε η διαπίστωση πως οι υποψήφιοι για το χρυσό αγαλματίδιο στις κατηγορίες των καλύτερων ηθοποιών ήταν λευκοί. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών να λάβει μέτρα, καθώς την τελευταία στιγμή αναπροσάρμοσε κάποιες κατηγορίες συμπεριλαμβάνοντας και μαύρους ηθοποιούς, αλλά χωρίς αποτέλεσμα καθώς οι αντιδράσεις παρέμειναν.

Chris-Rock-Promo-460x259

Παρουσιαστής της βραδιάς των Όσκαρ ήταν ο (μαύρος) ηθοποιός Κρις Ροκ, ο οποίος φημίζεται για το καυστικό και ιδιαίτερό χιούμορ του.
Ο εναρκτήριος μονόλογος του ήταν ένα υπόδειγμα για το πώς επιτίθεσαι στους πάντες και τα πάντα χωρίς να στάξει ούτε σταγόνα…αίμα, αφήνοντας αμήχανα πρόσωπα να τρέμουν για το τι ακριβώς μπορεί να επακολουθήσει…!
Κατάφερε να μιλήσει όχι μόνο για το ρατσισμό, το σεξισμό και τις ανισότητες στη βιομηχανία, αλλά και για την κακοποίηση στα στρατιωτικά σώματα, την οικολογική καταστροφή, τα gay rights και με έναν έξυπνο τρόπο να κερδίσει τον τίτλο μιας από τις πιο ευχάριστες, με ρυθμό και άποψη τελετές των τελευταίων χρόνων.

alejandro1

Η 88η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ θα μείνει στην ιστορία αφού ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο κατάφερε επιτέλους να πάρει το Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου για το «The Revenant», το οποίο κέρδισε ακόμη δυο μεγάλα βραβεία, σπάζοντας το ένα ρεκόρ πίσω από το άλλο: ο διευθυντής φωτογραφίας Εμουνουέλ Λουμπέζκι κέρδισε το τρίτο του συνεχόμενο Οσκαρ (τα δύο προηγούμενα ήταν για το «Gravity» και το «Birdman»), ενώ ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου γίνεται ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία των Οσκαρ που κερδίζει δύο συνεχόμενα Οσκαρ Σκηνοθεσίας, μετά την περσινή του νίκη με το «Birdman» και στέφεται δικαιωματικά πλέον βασιλιάς του Hollywood!
Σε αυτή την απονομή, έχουμε και ένα ακόμη ρεκόρ με τον Τζον Γουίλιαμς να είναι ο εν ζωή άνθρωπος με τις περισσότερες οσκαρικές υποψηφιότητες καθώς φέτος ήταν υποψήφιος για 50η φορά για την πρωτότυπη μουσική του «Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει».
Ας μην παραβλέψουμε επίσης ότι και η Τζένιφερ Λόρενς αποτελεί μια εξαιρετικά ιδιαίτερη περίπτωση, καθώς με τη φετινή της υποψηφιότητα έσπασε και αυτή ένα ρεκόρ, αυτό της νεότερης ηθοποιού που έχει ήδη στα 25 της χρόνια τέσσερις υποψηφιότητες για Οσκαρ (και μια νίκη με το «Silver Lining’s Playbook» το 2013).

mad_max_fury_road_wallpaper_1920x1080_by_sachso74-d8r49ti

Στα βραβεία, το Spotlight κέρδισε το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας που του αναλογούσε ήδη από την πρεμιέρα του τον περασμένο Σεπτέμβριο στο Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά συνόδευσε τη νίκη του μόνο με το Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου.
Τα περισσότερα Οσκαρ της βραδιάς (συνολικά 6 και όλα τεχνικά) κέρδισε το «Mad Max: Fury Road», ενώ ο Μαρκ Ράιλανς έκανε την έκπληξη και «έκλεψε» το Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου από τον Σιλβέστερ Σταλόνε (αν και εγώ προσωπικά στον Ράιλαντς το έδινα). Ωστόσο, η υποψηφιότητα του Σιλβέστερ Σταλόνε σπάει ένα ρεκόρ …  Υποψήφιος 39 χρόνια πριν για τον ίδιο ακριβώς ρόλο, του Ρόκι Μπαλμπόα στο «Rocky» του 1976, ο Σταλόνε σπάει το ρεκόρ των περισσότερων χρόνων που μεσολάβησαν ανάμεσα σε δύο υποψηφιότητες για τον ίδιο ακριβώς χαρακτήρα. Το ρεκόρ είχε πριν από τον Σταλόνε ο Πολ Νιούμαν, που είχε παίξει τον Fast Eddie Felson το 1961 στο «The Hustler» και ξανά το 1986 στο «Χρώμα του Χρήματος» του Μάρτιν Σκορσέζε, όπου και πήρε και το Οσκαρ.
Κατά τ’ άλλα τα υπόλοιπα βραβεία κινήθηκαν κατά μέσο όρο μέσα στα προγνωστικά.

1_645_450

Φτάνοντας στη σκηνή, ο Λεονάρντο ΝτιΚάπριο ευχαρίστησε όλους τους ανθρώπους που όφειλε να ευχαριστήσει: από τον συμπρωταγωνιστή του Τομ Χάρντι και τον Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου, μέχρι τον Μάρτιν Σκορσέζε για όλα όσα του δίδαξε. Κλείνοντας τον ευχαριστήριο λόγο του μίλησε για το περιβάλλον, για την κλιματική αλλαγή που συμβαίνει γύρω μας, για όλους τους λόγους για τους οποίους πρέπει να αλλάξουμε τρόπο σκέψης.
«Πρέπει να στηρίζουμε ηγέτες απ’ όλον τον κόσμο που δεν μιλούν για τις μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά που μιλούν για όλη την ανθρωπότητα, για τους ιθαγενείς, για τα δισεκατομμύρια των μη προνομιούχων που θα επηρεαστούν περισσότερο από την κλιματική αλλαγή. Για τα παιδιά των παιδιών μας και για όλους όσους οι φωνές τους πνίγηκαν από τις πολιτικές της απληστίας. Σας ευχαριστώ όλους για αυτό το απίστευτο βραβείο σήμερα. Ας μην παίρνουμε αυτόν τον πλανήτη ως δεδομένο. Δεν παίρνω αυτό που συνέβη σήμερα εδώ ως δεδομένο. Σας ευχαριστώ πολύ.»

Το 30% των φετινών υποψήφιων στις κατηγορίες ερμηνείας έχει ήδη κερδίσει ενα Οσκαρ … Από τους 20 υποψήφιους, έξι έχουν κερδίσει ένα Οσκαρ: Εντι Ρεντμέιν, Κέιτ Μπλάνσετ, Τζένιφερ Λόρενς, Κρίσταν Μπέιλ, Κέιτ Γουίνσλετ και Ματ Ντέιμον (ο μόνος από τους έξι που δεν έχει κερδίσει Οσκαρ ερμηνείας, αλλά το Οσκαρ του είναι αυτό για το σενάριο του «Ξεχωριστού Γουίλ Χάντινγκ» που είχε μοιραστεί με τον Μπεν Αφλεκ).
Ωστόσο, κατά ένα μυστήριο τρόπο που αγγίζει κυρίως τους σινεφίλ, ο Ντόμναλ Γκλίσον είναι ο αφανής ήρωας των φετινών Οσκαρ καθώς πρωταγωνιστεί σε τέσσερις συνολικά υποψήφιες για Οσκαρ ταινίες («Brooklyn», «Star Wars: Η Δύναμη Ξυπνάει», «Ex Machina» και «The Revenant», με τις δύο από αυτές να ήταν υποψήφιες για το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας).

gaga

Συνήθως, τα υποψήφια για Οσκαρ τραγούδια δεν ακούγονται, αλλά ακόμη και όταν ακούγονται, είναι αρκετά βαρετό να παρεμβάλλονται σε μια ήδη μακροσκελή τελετή για να παίξουν ολόκληρα, όσο ευφάνταστο κι αν είναι το σκηνικό τους και όσο κέφι κι αν υπάρχει ή εκπλήξεις.
Εκτός αν το τραγούδι έχει νόημα ή το ερμηνεύει η Lady Gaga, που στη δεύτερη εμφάνισή της στα Οσκαρ, (μετά το θρίαμβο με τη «Μελωδία της Ευτυχίας» πέρσι), είδαμε την ικανότητα της να μπορεί -όχι μόνο ως show-woman επι σκηνής- αλλά και ως ευαισθητοποιημένη καλλιτέχνιδα να ενώνει όσους την ακούν.
Στην πρώτη της υποψηφιότητα για Οσκαρ, η Lady Gaga συνυπογράφει μαζί με την Ντάιαν Γουόρεν το «Till it Happens to You» για το ντοκιμαντέρ «The Hunting Ground» που εξερευνά τα περιστατικά βιασμών ανάμεσα στους φοιτητές της χώρας.
Την παρουσίαση της καλλιτέχνιδας την έκανε ο ίδιος ο Αντιπρόεδρος των Η.Π.Α., Τζο Μπάιντεν … κάτι που όμως δεν προκάλεσε απορία, αφού ο Μπάιντεν είναι πρωτεργάτης της καμπάνιας για την καταπολέμηση της βίας και του bullying στα αμερικανικά κολέγια.
Για να ερμηνεύσει ζωντανά το τραγούδι της η Lady Gaga κάθισε με λευκά ρούχα σε ένα λευκό πιάνο, τραγούδησε με πραγματικό πάθος, υποδέχθηκε στη σκηνή θύματα βιασμού και σήκωσε μαζί τους τα χέρια της σε μια κίνηση νίκης.
Το Οσκαρ κέρδισε τελικά ο Σαμ Σμιθ για το «Writing’s on the Wall» από το «Spectre».

Όπως ήταν απολύτως αναμενόμενο και θεμιτό, το Oscar Πρωτότυπης Μουσικής πήγε στον γερόλυκο Εννιο Μορικόνε (ο οποίος έχει προταθεί έξι φορές μέχρι και σήμερα και δεν έχει κερδίσει ποτέ), που σπάει κι αυτός με τη σειρά του ένα ρεκόρ, καθώς στα 87 του χρόνια γίνεται ο γηραιότερος υποψηφιός στην κατηγορία του.

Ας δούμε αναλυτικά οι νικητές της 88ης Απονομής των Βραβείων Οσκαρ :

Καλύτερη Ταινία: «Spotlight» του Τομ ΜακΚάρθι
Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου για το «The Revenant»
Α’ Ανδρικός Ρόλος: Λεονάρντο Ντι Κάπριο για το «The Revenant»
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Μπρι Λάρσον για το «Room»
Β’ Ανδρικός Ρόλος: Μαρκ Ράιλανς για το «H Γέφυρα των Κατασκόπων»
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Αλίσια Βικάντερ για το «The Danish Girl»
Πρωτότυπο Σενάριο: Τομ ΜακΚάρθι & Τος Σίνγκερ για το «Spotlight»
Διασκευασμένο Σενάριο: Ανταμ ΜακΚέι & Τσαρλς Ράντολφ για το «The Big Short» («Το Μεγάλο Σορτάρισμα»)
Φωτογραφία: Εμάνουελ Λουμπέζκι για το «The Revenant»
Μοντάζ: Mάργκαρετ Σίξελ για το «Mad Max: Fury Road»
Ξενόγλωσση Ταινία: «Ο Γιος του Σαούλ» (Ουγγαρία)
Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Inside Out»
Μουσική: Ενιο Μορικόνε για το «The Hateful Eight»
Τραγούδι: «Writing’s On The Wall» (Spectre)
Ντοκιμαντέρ: «Amy: Το Κορίτσι Πίσω από το Ονομα» του Ασίφ Καπάντια
Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους: «A Girl in the River: The Price of Forgiveness»
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Κόλιν Γκίμπσον για το «Mad Max: Fury Road»
Ενδυματολογία: Τζένι Μπίβαν για το «Mad Max: Fury Road»
Οπτικά Εφέ: «Ex Machina»
Μακιγιάζ & Κομμώσεις: «Mad Max: Fury Road»
Ηχητικό Μοντάζ: «Mad Max: Fury Road»
Ηχητικό Μιξάζ: «Mad Max: Fury Road»
Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων: «Bear Story» (Historia De Un Oso)
Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας: «Stutterer»

Joanna Arbi για το thnx.gr

2016-02-29T053456Z_1200398568_TB3EC2T0FHXZV_RTRMADP_3_AWARDS-OSCARS

Related Post

Γιατί αρρωσταίνουμε;

Posted by - 10/02/2016 0
Ο Ιπποκράτης έλεγε ότι κάθε νόσος ξεκινά πρώτα από την ψυχή και μετά καταλήγει στο σώμα και πριν αποφασίσουμε ποια…

Monsieur Minimal – “High Times”

Posted by - 30/03/2015 0
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″…

Warcraft | Η σύγκρουση 2 κόσμων

Posted by - 08/06/2016 0
Το ειρηνικό βασίλειο του Άζεροθ, δέχεται την επίθεση τρομερών Όρκ πολεμιστών που εγκαταλείπουν την ετοιμοθάνατη πατρίδα τους για να αποικήσουν…
Comodo SSL