Τρόποι για να κάνουμε τα λαχανικά μας ακόμα πιο υγιεινά!

42 0
Αν και το να τρώμε λαχανικά καθημερινά είναι από μόνο του ευεργετικό για τον οργανισμό μας, ας δούμε πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο ενάντια στη φλεγμονή.

Αναμειξτε τα με μπαχαρικά και βότανα

Πολλά από τα μπαχαρικά που ίσως έχετε στο ντουλάπι της κουζίνας σας, δεν προσθέτουν μόνο γεύση, αλλά έχουν και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μπορεί, λοιπόν, ο κουρκουμάς να έχει κερδίσει τις εντυπώσεις, αλλά η αλήθεια είναι πως όλα τα βότανα και μπαχαρικά έχουν κάποιες ιδιότητες που μας κάνουν καλό. (Να θυμάστε πάντα -μιας που αναφερθήκαμε στον κουρκουμά- ότι για να απελευθερώσει όλες του τις θρεπτικές ουσίες πρέπει να συνδυάζεται με μαύρο πιπέρι).

  • Στα λαχανικά που σκοπεύετε να ψήσετε στο φούρνο (σε λαδόκολλα ιδανικά) δοκιμάστε να προσθέσετε κουρκουμά, κανέλα ή δεντρολίβανο, με λίγο χοντρό αλάτι.
  • Μπορείτε, επίσης, να χρησιμοποιήσετε βότανα και μπαχαρικά για να απογειώσετε τις σούπες λαχανικών σας. Σοτάρετε λίγο κρεμμύδι σε ελαιόλαδο, έπειτα προσθέστε λίγο αλάτι, κολοκύθα κομμένη σε κύβους ή άλλο λαχανικό ρίζας της αρεσκείας σας και προσθέστε ζωμό λαχανικών, βράζοντας μέχρι να μαλακώσουν τα λαχανικά σας. Έπειτα μπορείτε να προσθέσετε αγαπημένα σας μπαχαρικά και βότανα, όπως κάρδαμο, κανέλα, γλυκάνισο κ.ο.κ. Αλλάζοντας μάλιστα τα μπαχαρικά κάθε φορά, αλλάζετε και τη γεύση χωρίς κόπο.

Συνδυάστε τα με ζωμό από κόκαλο

Ο ζωμός κόκαλου, όπως και ο ζωμός λαχανικών, αποτελεί μία εξαιρετική αντιφλεγμονώδη τροφή, ενώ η γλουκοζαμίνη του μπορεί να διεγείρει την ανάπτυξη νέου κολλαγόνου, να επιδιορθώσει βλάβες στις αρθρώσεις, αλλά και να μειώσει τον πόνο και τη φλεγμονή.

Όπου μπορείτε να τον συνδυάσετε με λαχανικά, όπως σε μια σάλτσα, σε μια γέμιση, σε σούπες κ.ο.κ. κάντε το. Για να είστε σίγουροι ότι θα έχετε πάντα εύκαιρο ζωμό, μπορείτε να καταψύξετε αυτό που θα σας περισσέψει σε παγοκύστες και όποτε χρειάζεται, να τις αξιοποιείτε.

Προτιμήστε τα με αντιφλεγμονώδη λιπαρά

Ξεκινήστε με τα μαγειρικά λάδια και προτιμήστε αυτά που έχουν αντιφλεγμονώδη δράση, όπως το ελαιόλαδο και το έλαιο αβοκάντο, τα οποία μπορείτε να μαγειρέψετε τα λαχανικά σας.

Πέραν των λαδιών, αναζητήστε καλά λιπαρά σε ξηρούς καρπούς και σπόρους που μπορείτε να τους αναμίξετε σε μια σαλάτα, για αύξηση της αντιφλεγμονώδους δράσης τους. Πεκάν, καρύδια, αμύγδαλα, φιστίκια Αιγίνης, σπόροι κολοκύθας, λιναρόσπορος, όλα ταιριάζουν άψογα σε μια σαλάτα, ενώ μπορείτε να τα προσθέσετε σε μια σούπα και ως γαρνιτούρα, αλλά και να τα ανακατέψετε με τα υπόλοιπα υλικά.

Related Post

Seds & Sound Directiva present PROUDLY PEOPLE, D-DECK

Posted by - 23/10/2015 0
Oι ομάδες Seds και Sound Directiva εγκαινιάζουν τις χειμερινές International βραδιές στον ολοκαίνουργιο χώρο του Apartment club, καλώντας τους ταλαντούχους
Comodo SSL