Τροφές που τονώνουν τον εγκέφαλο, αυξάνουν το IQ και καθυστερούν το γήρας!

251 0

Η λειτουργία του εγκεφάλου είναι άμεσα συνδεδεμένη με τη διατροφή, καθώς ορισμένα τρόφιμα ενισχύουν τη σκέψη, την μνήμη και συμβάλλουν στη σωστή εκτέλεση των λειτουργιών του.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο, έδειξε ότι σε μεγάλες ποσότητες το κορεσμένο λίπος, που βρίσκεται στη σφολιάτα, στο βούτυρο και σε άλλες τροφές, προκαλεί βλάβη στους νευρώνες του εγκεφάλου. Ως συνέπεια, μεταβάλλεται η διάθεση και η όρεξη για φαγητό.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, είναι απολύτως εφικτό να αυξήσει κανείς την «ισχύ» του εγκεφάλου του, καταναλώνοντας συγκεκριμένες τροφές.
Η τροφή λειτουργεί σαν φαρμακευτικό σκεύασμα που επιδρά στη λειτουργία του εγκεφάλου, αναφέρει ομάδα ερευνητών νευροχειρουργών και φυσιολόγων από το πανεπιστήμιο του UCLA.

Ψάρια
Σύμφωνα με έρευνες, οι τροφές με ω-3 λιπαρά οξέα όπως το ψάρι, βοηθούν τον εγκέφαλο και μπορούν να αυξήσουν το IQ κατά περίπου 4 μονάδες. Γι’ αυτό και το γάλα που δίνεται στα βρέφη εμπλουτίζεται με ω-3, για να μοιάζει με το μητρικό.
«Η έρευνα στα ω-3 λιπαρά οξέα έχει μέλλον, διότι αυτά επιδρούν στη γενετική έκφραση, την ανάπτυξη του εγκεφάλου, την όραση και την πρόληψη του γήρατος» αναφέρει μεταξύ άλλων, η επικεφαλής της έρευνας του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών της Αμερικής.

Κόκκινο κρέας
Το κόκκινο κρέας, όταν καταναλώνεται με μέτρο, είναι αναγκαίο για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου, γιατί περιέχει βιταμίνη B12.
Βρίσκεται σε ικανοποιητικές ποσότητες στο μοσχάρι, στο αρνί, αλλά και στο χοιρινό (το οποίο ωστόσο δεν ανήκει στην κατηγορία των κόκκινων κρεάτων).
Η Β12 ενισχύει τη μνήμη, αλλά προλαμβάνει και τις βλάβες στα νευρικά κύτταρα του εγκεφάλου.

Ρεβίθια
Το μαγνήσιο λειτουργεί ως διαβιβαστής μηνυμάτων από και προς τον εγκέφαλο, γι’ αυτό και δεν πρέπει να λείπει από τον οργανισμό.
Επιπλέον, χαλαρώνει τα αιμοφόρα αγγεία, ώστε να μεταφέρεται περισσότερο αίμα στον εγκέφαλο.
Τα φύκια είναι η πλουσιότερη σε μαγνήσιο τροφή, αλλά η πιο προσιτή και εύκολη στην εύρεσή της είναι τα ρεβίθια.
Μια μερίδα ρεβίθια περιέχει περίπου 220 mg μαγνησίου.

Μπρόκολο και κουνουπίδι
Το μπρόκολο και το κουνουπίδι, είναι τροφές που περιέχουν χολίνη, ουσία που αν εκλείψει προκαλεί βλάβη του νευρικού συστήματος. Μια ακόμη πηγή χολίνης, είναι το βοδινό συκώτι.
Ενισχύει τη μνήμη και τονώνει τον εγκέφαλο.

Κουρκουμάς
Ο κουρκουμάς είναι το μπαχαρικό που δίνει στη μουστάρδα και στο κάρυ το έντονο κίτρινο χρώμα τους.
Η κουρκούμη, όπως επίσης ονομάζεται, εντείνει την παραγωγή νευρικών κυττάρων, βοηθά τη μνήμη και εμποδίζει τις βλάβες και τις φλεγμονές στα εγκεφαλικά κύτταρα.

Επιπλέον…

Σύμφωνα με λίστα του Psychology Today, αυτά είναι τα τρόφιμα που μπορούν να μετατρέψουν τον εγκέφαλό σας σε πραγματική μηχανή παραγωγικότητας:

-Τα μούρα περιέχουν αντιοξειδωτικά που βελτιώνουν τη μνήμη και το συντονισμό των κινήσεων. Καταναλωμένα με καρύδια ή αβοκάντο, τα μούρα αυξάνουν την ελαστικότητα των μεμβρανών της μνήμης.

-Οι μπανάνες εξασφαλίζουν την απαραίτητη ποσότητα γλυκόζης την οποία χρειάζεται ο εγκέφαλος.

-Τα αυγά περιέχουν χολίνη που βελτιώνει τη μνήμη και την ικανότητα αντίδρασης.

-Ο σολομός περιέχει λιπαρά οξέα Ωμέγα-3, σίδηρο και βιταμίνη Β που βελτιώνει τη μνήμη, τη σκέψη και την προσοχή.

-Η μελιτζάνα βελτιώνει την επικοινωνία ανάμεσα στα εγκεφαλικά κύτταρα.

-Η καφεΐνη, πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βελτιώνει επίσης τη μνήμη.

-Η μαύρη σοκολάτα βελτιστοποιεί την παραγωγή ενδορφινών.

-Το πράσινο τσάι θωρακίζει το νευρικό σύστημα.

-Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά ενισχύουν την παροχή οξυγόνου στον εγκέφαλο και το γνωστικό έλεγχο.

-Τα καρότα ρυθμίζουν τα επίπεδα σακχάρου του εγκεφάλου και εξασφαλίζουν τη βέλτιστη λειτουργία του.

-Το κόκκινο κρασί ενισχύει τη βραχεία μνήμη και το κινησιακό σύστημα.

-Το σκούρο ρύζι επίσης ενισχύει την υγεία του εγκεφάλου.

-Το ζεστό κακάο προστατεύει τα εγκεφαλικά κύτταρα από την οξείδωση.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό που έχει σημασία να θυμόμαστε είναι πως μια διατροφή πλούσια σε καλής ποιότητας φρούτα και λαχανικά, ξηρούς καρπούς (ανάλατους και ανεπεξέργαστους), λιπαρά οξέα ω3, όσπρια, υδατάνθρακες και πρωτεϊνη σε σωστές ποσότητες, είναι ο,τι χρειαζόμαστε για να είμαστε υγιείς. Κι αν μια τέτοια διατροφή μάς γίνει συνήθεια, τότε οι όποιες μικρές διατροφικές ατασθαλίες θα είναι εντελώς ακίνδυνες.

Related Post

Γνώριζαν από το 1934 ότι ο καρκίνος είναι ιός

Posted by - 19/05/2015 0
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″…
Comodo SSL