Πώς να αυξήσετε την ενέργειά σας φυσικά

179 0

Η κόπωση και η νύστα που νιώθουμε κάποιες δύσκολες μέρες και κυρίως τις απογευματινές ώρες, είναι κάτι που συμβαίνει στους περισσότερους στην καθημερινότητα. Κι όταν το πρόγραμμά μας, ενώ είναι ήδη πολύ απαιτητικό, έχει κι άλλες, επιπρόσθετες  υποχρεώσεις, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ περισσότερο.

Τι πρέπει να κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις για να τα βγάλουμε πέρα; Ένας δυνατός καφές αρκεί; Βιταμίνες; Ή μήπως τα λεγόμενα super foods;

Οι διαιτολόγοι είναι ξεκάθαροι και σαφείς και αυτό που προτείνουν είναι οι ενεργειακές τροφές που κρατούν τον οργανισμό σε εγρήγορση, υγιεινά και ισορροπημένα. Και που φυσικά είναι ιδανικό να αποτελούν συνήθεια ζωής και να μην τις θυμόμαστε μόνο όταν οι απαιτήσεις της καθημερινότητας το προστάζουν.

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Είναι γνωστό ότι η κατανάλωση υδατανθράκων σημαίνει άμεση προσφορά ενέργειας στον οργανισμό μας, κάτι το οποίο τους καθιστά πολύ σημαντικούς και ιδιαίτερα πριν από μια «έντονη» μέρα ή προπόνηση. Δύο οι κατηγορίες τους: οι επεξεργασμένοι & οι εξευγενισμένοι.  Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν λευκό αλεύρι, ψωμί και ρύζι και είναι καλό να αποφεύγονται γιατί δίνουν μεν ενέργεια, αλλά είναι μικρής διάρκειας. Στη δεύτερη κατηγορία είναι οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες, δηλαδή η βρώμη, το καστανό ρύζι, το ψωμί και τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα οποία μας προσφέρουν διαρκή ενέργεια και τα οφέλη για τον οργανισμό μας είναι πολλά.

Πράσινα λαχανικά

Τα πράσινα λαχανικά, όπως είναι το μαρούλι, το λάχανο, το σπανάκι, το μπρόκολο, το κάλε, η ρόκα και τα σέσκουλα, περιέχουν μεγάλες ποσότητες βιταμινών, κυρίως A και C, οι οποίες συμβάλλουν στην τόνωση της ενέργειάς μας, ενώ παράλληλα λόγω του φολικού οξέος που περιέχουν, λειτουργούν και με αντικαταθλιπτικό τρόπο στον οργανισμό μας. Και φυσικά περιέχουν άφθονες φυτικές ίνες.

Αυγά

Τα αυγά είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και Ω3 & Ω6 λιπαρά οξέα. Τα οφέλη τους δε, είναι αντίστοιχα του άπαχου κρέατος. Οι διατροφολόγοι το χαρακτηρίζουν «φυσική υπερτροφή» και του αποδίδουν σημαντικό ρόλο στην καθημερινή διατροφή, ενώ εδώ και αρκετά χρόνια έχει καταρριφθεί ο μύθος που ήθελε το αβγό να συνδέεται με την αύξηση της χοληστερόλης.

Γιαούρτι

Το γιαούρτι, είτε σκέτο, είτε με μέλι, είτε με ξηρούς καρπούς, είτε με δημητριακά ολικής άλεσης, βοηθά στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού μας συστήματος και φυσικά στην πέψη. Κι όλα αυτά οφείλονται στα προβιοτικά που περιέχει, τα καλά δηλαδή βακτήρια που διατηρούν φυσιολογική τη χλωρίδα του εντέρου μας.

Φρούτα εποχής

Το κατάλληλο φρούτο στην κατάλληλη εποχή είναι η καλύτερη επιλογή για να πετύχουμε στο μέγιστο και τη θρεπτική αξία και τα θρεπτικά συστατικά που μπορούν να μας προσφέρουν.

Αβοκάντο

Πλούσιο σε βιταμίνες Κ, C και Ε, φυτικές ίνες, φυλλικό οξύ, κάλλιο και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που μειώνουν την κακή χοληστερίνη και βελτιώνουν την καλή, δεν θα έπρεπε να λείπει από τη διατροφή μας. Επίσης, χάρη στα παραπάνω, το αβοκάντο ενισχύει το ανοσοποιητικό και προστατεύει την καρδιά και τους ιστούς ενάντια στις ελεύθερες ρίζες, συμβάλλει στην αναπαραγωγή των κυττάρων και στην ανάπτυξη των ιστών, κάνει καλό στο δέρμα και στα μάτια, βοηθά το νευρικό σύστημα, μειώνει την υπέρταση, έχει αντικαρκινική και αντιφλεγμονώδη δράση.

Κόκκινες πιπεριές

Μια και μόνο κόκκινη πιπεριά περιέχει το 380% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε βιταμίνη C που χρειάζεται ο οργανισμός μας. Να σημειωθεί εδώ ότι η κόκκινη πιπεριά περιέχει και λυκοπένιο, βιταμίνη Β6, φυτικές ίνες και ότι βοηθά τη διαδικασία επούλωσης του τραυματισμένου ιστού.

Blueberries

Τα blueberries, ή αλλιώς μύρτιλα, αποτελούν ισχυρά αντιοξειδωτικά για τον οργανισμό μας. Χαρακτηρίζονται επίσης και ως superfoods και βοηθούν τη γνωστική λειτουργία, αλλά και δρουν ενάντια στη γήρανση. Κι εδώ ένα μυστικό: σε συνδυασμό με τα καρύδια αποτελούν ιδανική τροφή για τον εγκέφαλό μας!

Ξηροί καρποί

Πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά, όπως είναι οι φυτικές ίνες, βιταμίνες και πρωτεΐνες, οι ωμοί και ανάλατοι ξηροί καρποί δίνουν στον οργανισμό μας την ώθηση που του χρειάζεται.

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει φλαβονόλες οι οποίες αυξάνουν τη ροή του αίματος σε σημαντικές περιοχές του εγκεφάλου, από δυο έως και τρεις ώρες, καταπολεμώντας την κόπωση. Επομένως, ενισχύει τη λειτουργία του εγκεφάλου, μειώνει τα επίπεδα άγχους και αυξάνει τον μεταβολισμό μας.

Γλυκοπατάτα

Η γλυκοπατάτα είναι καλή πηγή υδατανθράκων και επομένως αυξάνει τα επίπεδα ενέργειάς μας, καταπολεμά την κούραση και είναι πλούσια σε κάλιο, βιταμίνες, σίδηρο και μαγνήσιο. Απόλαυσέ την σε πουρέ, ψητή, βραστή ή ακόμα και σε σαλάτα.

Σολομός

Ο σολομός είναι πολύ καλή πηγή λιπαρών οξέων, η οποία σταθεροποιεί την ινσουλίνη στο αίμα μας, βοηθά στην σωστή εκτέλεση των λειτουργιών του εγκεφάλου μας, βελτιώνει τις δυσκαμψίες σε αρθρώσεις και μυς και μειώνει σημαντικά τις φλεγμονές.

Τώρα που ξέρουμε τις καλές πηγές ενέργειας, μάλλον δεν έχουμε και πολλές δικαιολογίες, ε;


Related Post

The Walking Dead ART Έκθεση Τέχνης

Posted by - 08/03/2018 0
54 καλλιτέχνες εμπνέονται από το “The Walking Dead” και μας παρουσιάζουν την δική τους οπτική στο μετα- αποκαλυπτικό και δυστοπικό…

Nick Cave & the Bad Seeds live in Athens

Posted by - 10/10/2017 0
“Βρισκόμασταν σε ένα παράξενο μέρος. Έρχομαι έξω και τα μάτια μου συνηθίζουν στο φως… Είναι όμορφο που ξαναπαίζουμε ζωντανά” Nick…
Comodo SSL