Μάκης Σαλιάρης : Ο άνθρωπος που άλλαξε τα δεδομένα του clubbing στη χώρα μας

163 0

 

Έφυγε νικημένος από ανίατη ασθένεια, ύστερα από θαρραλέα μάχη για μεγάλο χρονικό διάστημα ο Μάκης Σαλιάρης, σε ηλικία 71 ετών.
Ήταν ο ιδρυτής της θρυλικού κλαμπ «Αυτοκίνηση» που άλλαξε τον τρόπο της διασκέδασης στη νυχτερινή Αθήνα των 80s.
Ο ίδιος υπήρξε σε όλα ενεργός και πρωτοπόρος και την δεκαετία του ΄60 πρωταγωνίστησε στη δημιουργία ελληνικής ροκ σκηνής συμμετέχοντας σε διάφορα συγκροτήματα.
Ήταν ντράμερ στους Stormies, το συγκρότημα στο οποίο συμμετείχαν ο Ντέμης Ρούσσος και ο Λουκάς Σιδεράς των Aphrodite’s Child και στους We Five. Οι We Five που δημιουργήθηκαν μετά τη διάλυση των Juniors που αποδεκατίστηκαν σε τροχαίο δυστύχημα.
Ο κιθαρίστας Αλέκος Καρακαντάς επέζησε της σφοδρής σύγκρουσης με φορτηγό και όταν ανάρρωσε εντάχθηκε στο γκρουπ στο οποίο ο Σαλιάρης έπαιζε κρουστά και μπάσο ο Ντέμης Ρούσσος. Μάλιστα είχε την τύχη να παίξει μαζί με τον Ερικ Κλάπτον όταν βρέθηκε στην Αθήνα. Είναι μια ιστορία που κάποιοι αμφισβήτησαν, αλλά πλέον έχει αποδειχθεί μέσα από μαρτυρίες και ντοκουμέντα της εποχής….

autokinisi-saliaris-3

Η αγάπη του για τα αυτοκίνητα και την ταχύτητα τον έκαναν ριψοκίνδυνο και πρωταθλητή!
Στον πρώτο του αγώνα με αγωνιστικά αυτοκίνητα έχασε τον έλεγχο και έπεσε σε γκρεμό!
«Από τότε έμαθα ό,τι όταν κάνεις λάθος δεν πρέπει να προσπαθείς ποτέ να το διορθώσεις», έλεγε και καμάρωνε για τις 200 νίκες και τα 17 πανελλήνια πρωταθλήματα!
Τα ατυχήματα ήταν πάντα μέσα στα ενδεχόμενα της ζωής του και το 1990 κινδύνευσε πάλι, όταν το αυτοκίνητο έπαθε βλάβη, βγήκε εκτός πορείας και καρφώθηκε κάτω από τη μπαριέρα. Το χειρουργείο του έσωσε τη ζωή, αλλά του άφησε ενθύμιο μερικά σίδερα μέσα στο κεφάλι….
«Έτρεχα επαγγελματικά σε αγώνες από το 1969 μέχρι το 1997. Είναι ένα σπορ αρκετά ακριβό, που δεν μπορείς να το χρηματοδοτείς μόνος σου. Εγώ είχα πολύ καλές επιδόσεις, γι’ αυτό και η Malboro με πλησίασε το 1977 και κλείσαμε συμβόλαιο για 13 χρόνια, μέχρι το 1990», είπε πριν από χρόνια στο Βήμα. Συναγωνιστής και φίλος του στην πίστα ήταν ο αιώνιος και μεγαλύτερος αντίπαλός του, ο Γιώργος Μοσχούς….

Σύμφωνα με το περιοδικό “4 τροχοί”, ήταν ταχύτατος και δεν δίσταζε να πατήσει τέρμα γκάζι και στο βρεγμένο οδόστρωμα, αλλά και να φρενάρει στα όρια, έχοντας αποκτήσει και ειδικότητα στο στήσιμο του δύσκολου για τους ελληνικούς δρόμους μονοθεσίου. Οδήγησε και κλειστά αυτοκίνητα (με την GTA ξεκίνησε), πήγε και στο Ενιαίο με τις Alfasud, ενώ δεν δίστασε να οδηγήσει και F3.

autokinisi-saliaris-2

Δυνατός και εκτός κόκπιτ και πολύ καλός μουσικός, άλλαξε τον τρόπο πώλησης αυτοκινήτων, αλλά και της διασκέδασης με τον τρόπο λειτουργίας της Αυτοκίνησης, σε κάθε περίπτωση και με σταθερό κοινό παρονομαστή το ξύλινο πρωτοπόρο κτίριο….

Αποσπάσματα από συνέντευξη του Σαλιάρη στο BHMA ΜΕΝ…
“Στο clubbing παίζει κυρίαρχο ρόλο το ερωτικό παιχνίδι. Σε ένα κλαμπ δεν πουλάς απλώς ποτά. Τα ποτά είναι ένας τρόπος είσπραξης. Ενας χώρος πρέπει να “πουλάει” έρωτα. Ο έρωτας πουλιέται είτε με τρεις Ρωσίδες πίσω από ένα μπαρ και δυο-τρία δωμάτια από πάνω, είτε φτιάχνοντας ατμόσφαιρα ώστε να μπορεί κάποιος να ερωτευτεί και να γίνει παιχνίδι. Καθόμουν, λοιπόν, πάνω στα μαξιλάρια λίγο προτού ανοίξουμε και σκεφτόμουν πόσος κόσμος θα περάσει απόψε από εδώ, πόσοι θα ερωτευτούν, πόσοι θα χωρίσουν, πόσοι θα φύγουν με άλλες εμπειρίες. Στο μυαλό μου δεν χωρούσε η απήχηση που θα είχε στην κοινωνική ζωή της Αθήνας η Αυτοκίνηση. Θυμάμαι ότι μάλωνα για το μπαρ επειδή ήθελα να είναι στρογγυλό για να κάθομαι με την κοπέλα μου και να τη βλέπει ο απέναντι και να της κάνει καμάκι. Αυτό δεν είχε σχέση με κάποιο βίτσιο, έτσι είναι απλώς το παιχνίδι….”.

“Tα τραπέζια στην Αυτοκίνηση ήταν γεμάτα και… δημοκρατικά. Παρέες εφοπλιστών διασκέδαζαν δίπλα στους «κοινούς θνητούς». Δεν ήθελα τραπέζια για ξεχωριστές παρέες, που θα κάθονταν απομονωμένες, σχεδίαζα μεγάλα τραπέζια λέγοντας στον μετρ να καθίζει μια παρέα και δίπλα τους ακριβώς μια άλλη, εντελώς άσχετη. Αργότερα, ακόμη και όταν ερχόταν όλη η καλή Αθήνα, επέμενα. Δεν θέλω να μου βάζεις τον Καρέλα δίπλα σε κάποιον αντίστοιχο, θέλω να μου βάζεις έναν πιτσιρικά με τον βερμουτάκι του».

“Στην πόρτα της Αυτοκίνησης υπήρχε ουρά όλη την εβδομάδα. Από τις εισπράξεις δεν μπορούσε κάποιος να καταλάβει πότε ήταν Σάββατο και πότε ήταν Δευτέρα. Η Αθήνα αγρυπνούσε, σε ένα κλίμα ελεγχόμενου παροξυσμού και ευφορίας. Αυτό που γινόταν στην Αυτοκίνηση ήταν επικό. Δεν ήξερες όταν έμπαινες αν θα γυρνούσες με την ίδια παρέα με την οποία ήρθες. Είχαμε έναν φύλακα ειδικά για τα αυτοκίνητα που έμεναν στο πάρκινγκ μας ως το επόμενο πρωί – γιατί κάποιοι έφευγαν μαζί, με το ίδιο αυτοκίνητο, παρατώντας εκεί το δικό τους. Οταν αργότερα άρχισε να συμβαίνει το αντίθετο, κατάλαβα ότι ήταν η αρχή του τέλους»….

Related Post

The Sisters of Mercy @ Gazi Music Hall

Posted by - 02/12/2015 0
Οι Sisters Of Mercy, ένα από τα σπουδαιότερα συγκροτήματα που ανέδειξε η post punk σκηνή και αδιαμφισβήτητοι αρχιερείς του gothic…
Comodo SSL