Και ιδού οι υποψήφιοι Oscarούχοι…

58 0

Οι υποψηφιότητες των Οσκαρ είχαν ρεκόρ, φαβορί, ανατροπές και πώς να μην είχαν άλλωστε… Με τον «Joker» να γελά θριαμβευτικά, την Γκρέτα Γκέργουιγκ πικρά και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο καθόλου, ας δούμε αναλυτικά τί ψήφισαν τα 7000 μέλη της Ακαδημίας.

Τα Οσκαρ 2020 σε νούμερα

Στις υποψηφιότητες προπορεύεται το «Joker» με 11 υποψηφιότητες, ακολουθούν από κοντά, με 10 υποψηφιότητες, τα «The Irishman»«Κάποτε στο… Χόλιγουντ» και «1917».

Τις 6 υποψηφιότητες συγκεντρώνουν τα «Little Women»«Marriage Story» και «Jojo Rabbit».

Ωστόσο, τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο, παρότι ξενόγλωσση ταινία («διεθνής» θα ονομάζεται αυτή η κατηγορία από φέτος), είναι επίσης υποψήφια σε 6 κατηγορίες, μεταξύ αυτών και Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας, αναδεικνύοντας τα φετινά Οσκαρ, τελικά, σε θρίαμβό τους. Είναι η πρώτη ταινία από τη Νότια Κορέα που συμμετέχει στα Οσκαρ στην ιστορία τους. Πληροφοριακά, σε αυτήν την κατηγορία, τις 7 υποψηφιότητες είχε αγγίξει το «La Vita e Bella» το 1999, ενώ τα πρωτεία κρατά ακόμα το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν που κατέβηκε στην περσινή οσκαρική κούρσα με 10 υποψηφιότητες.

Οι απουσίες

Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο δεν είναι υποψήφιος για την ερμηνεία του στο «The Irishman», παρά τις 10 υποψηφιότητες της ταινίας.

Στην κατηγορία του Α’ Ανδρικού επίσης αγνοήθηκε ο νικητής της Χρυσής Σφαίρας , Τάρον Ετζερτον, («Rocketman»), αλλά και ο Κρίστιαν Μπέιλ («Ford v. Ferrari»).

Ο Ανταμ Σάντλερ επίσης, ενώ αποκτά συνεχώς όλο και περισσότερο buzz για την ερμηνεία του στο «Uncut Gems» των αδελφών Σάφντι, δεν βρίσκεται στην πεντάδα.

Παρά τις συζητήσεις, το buzz και τον ειλικρινή θαυμασμό, η Τζένιφερ Λόπεζ δεν είναι υποψήφια για το «Hustlers», αλλά ούτε κι η Νικόλ Κίντμαν για το «Bombshell».

Εκτός, και η Beyoncé και το τραγούδι της «Spirit», από το «Lion King».

Απόντες από τη σκηνοθετική πεντάδα, εκτός από την Γκρέτα Γκέργουιγκ («Little Women»), είναι και ο σύντροφός της, Νόα Μπόμπακ, παρόλο που το «Marriage Story» του έχει έξι υποψηφιότητες και της Καλύτερης Ταινίας… (Ταιριαστό μέχρι εκεί το ζεύγος;).

Σημαντική απουσία κι αυτή του «Frozen 2» στην κατηγορία Καλύτερου Animation, όπου η συμμετοχή του θεωρούνταν αυτονόητη. Σοκ που αγνοήθηκε το «Apollo 11», ένα από τα υποτίθεται φαβορί στην κατηγορία Ντοκιμαντέρ.

Γυναίκες σκηνοθέτες

Η Γκρέτα Γκέργουιγκ με την ταινία της, «Little Women», είναι υποψήφια και ως Καλύτερη Ταινία και σε πέντε ακόμη κατηγορίες, η ίδια όμως, δεν είναι υποψήφια ως σκηνοθέτης. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί πως στη συγκεκριμένη κατηγορία, δεν υπάρχει καμία γυναίκα υποψήφια φέτος.

Hollywood – Μία υπόθεση λευκών

Μπορεί η Ακαδημία να έβαλε δύο μη λευκούς ηθοποιούς να κάνουν τη σημερινή παρουσίαση, αλλά οι 19 στους 20 υποψηφίους ηθοποιούς είναι λευκοί φέτος. Μοναδική εξαίρεση η Σίνθια Ερίβο («Harriet»).

Ούτε ο Εντι Μέρφι για το «Dolemite Is My Name». Ούτε ο Τζέιμι Φοξ για το «Just Mercy». Ούτε η νικήτρια Χρυσής Σφαίρας Awkwafina («The Farewell»). Ούτε η Λουπίτα Νιόνγκ’ο για το «Εμείς». Κι αν το σκεφτείτε: κανείς από τους ηθοποιούς του «Parasite». Τι τα θες; Οι υποψηφιότητες αποδεικνύουν ότι το Χόλιγουντ συνεχίζει να ψηφίζει 68% άντρες κι 84% λευκούς.

Οι εκπλήξεις

To «Honeyland», το ντοκιμαντέρ από τη Βόρεια Μακεδονία που συνάρπασε κριτικούς και κοινό, είναι υποψήφιο σε δύο κατηγορίες, Διεθνούς Ταινίας και Ντοκιμαντέρ.

Η Σκάρλετ Τζοχάνσον είναι υποψήφια για Α’ και για Β’ Γυναικείο Ρόλο, για τα «Marriage Story» και «Jojo Rabbit» αντίστοιχα. Μια διπλή υποψηφιότητα που έρχεται στα Οσκαρ 2020, ύστερα από 11 ολόκληρα χρόνια (η τελευταία φορά ήταν το 2008).

Απρόσμενη η υποψηφιότητα της Φλόρενς Πιου για το ρόλο της στις «Μικρές Κυρίες», αλλά και του Ράιαν Τζόνσον για το σενάριο του «Knives Out».

Η Κάθι Μπέιτς κερδίζει την 4η υποψηφιότητα της καριέρας της για το «Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ» του Κλιντ Ιστγουντ. Και ο Τομ Χανκς («A Beautiful Day in the Neighborhood») επιστρέφει στην οσκαρική κούρσα, 19 χρόνια μετά την τελευταία του υποψηφιότητα (ναι, ο «Ναυαγός» ήταν το 2001) και για πρώτη φορά στην κατηγορία Β’ Ανδρικού.

Δεν ξέρουμε αν είναι έκπληξη ή όχι, αλλά η συμμετοχή του Αντόνιο Μπαντέρας στην πεντάδα των Υποψηφίων για το Όσκαρ Ά Αντρικού Ρόλου, (για τον πρωταγωνιστικό ρόλο του στην ταινία «Πόνος και Δόξα» του Πέδρο Αλμοδοβάρ), είναι αναμφίβολα μία τιμητική αναγνώριση για τον Ισπανό ηθοποιό, που η αληθεια είναι ότι έχει κάνει στην καριέρα του αρκετές ατυχείς επιλογές.

Για το στατιστικό του θέματος, να πούμε ότι το Netflix είναι το στούντιο με τις περισσότερες υποψηφιότητες, 24 στον αριθμό, μια και είναι παραγωγός, μεταξύ άλλων, των «The Irishman» και «Marriage Story», με δεύτερο στη σειρά τη Sony, με 20 υποψηφιότητες.

Προγνωστικά …

Ο πρωταγωνιστής του «Joker»,  Χοακίν Φίνιξ,  φαίνεται σχεδόν σίγουρο πως θα φύγει από τη βραδιά των Όσκαρ με το χρυσό αγαλματίδιο του Α’  Ανδρικού Ρόλου, καθώς, σύμφωνα με τα προγνωστικά, ο βασικός ανταγωνιστής του, Άνταμ Ντράιβερ, από την «Ιστορία Γάμου», εμφανίζει μεγάλη διαφορά στα ποσοστά.

Για την κατηγορία Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου η Ρενέ Ζελβέγκερ, πρωταγωνίστρια της ταινίας «Judy», εμφανίζεται με σαφώς μεγαλύτερη δυναμική από τις βασικές ανταγωνίστριές της που είναι η Σκάρλετ Γιόχανσον («Ιστορία Γάμου») και η Σαρλίζ Θέρον («Βόμβα»).

Στο Όσκαρ Σκηνοθεσίας ίσως να έχουμε ανατροπές στα προγνωστικά, διότι ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός και η επιλογή εξαιρετικά δύσκολη.

Ο χρόνος που περνά, βέβαια, δείχνει να είναι υπέρ του Σαμ Μέντες («1917») ο οποίος βρίσκεται στην πρώτη θέση των προγνωστικών με τα ποσοστά του μάλιστα να αυξάνονται. Πολλές πιθανότητες, ωστόσο, να κάνει την έκπληξη και να βγει νικητής στο τέλος της φετινής οσκαρικής κούρσας φαίνεται να έχει, σύμφωνα πάντα με τις αποδόσεις των στοιχηματικών εταιριών, και ο Μπονγκ Τζουν Χο («Παράσιτα»). Ακολουθούν οι Κουέντιν Ταραντίνο («Κάποτε στο Χόλιγουντ»), Μάρτιν Σκορσέζε («Ο Ιρλανδός») και Νόα Μπόμπακ («Ιστορία Γάμου») ενώ ο Τοντ Φίλιπς  εμφανίζεται στην 11η θέση.

Ο Κορεάτης Μπονγκ Τζουν Χο έρχεται να επαναλάβει αυτό που έκαναν ο Κουαρόν και ο Παβλικόφσκι με τα “Ρόμα” και “Ψυχρό Πόλεμο” αντίστοιχα: Να διεκδικήσει και Ξενόγλωσσο (Διεθνές το λέμε τώρα), αλλά και γενικό Όσκαρ. Πολύ δύσκολο να πάρει και τα δύο, αλλά αν αυτό συμβεί, θα σηματοδοτήσει μια τεράστια στροφή για την Ακαδημία…

Η μεγάλη μάχη

Η μεγάλη μάχη θα γίνει στο Όσκαρ Β’ Αντρικού ρόλου, εκεί όπου βρίσκονται αντιμέτωπα τα μεγαλύτερα ονόματα της βιομηχανίας, χωρίς κανένα αουτσάιντερ.

Θα είναι ο Μπραντ Πιτ αυτός στον οποίο θα πάει -επιτέλους- το Όσκαρ, ή η βιομηχανία θα αποφασίσει να τιμήσει ένα από τα ιερά τέρατα του κινηματογράφου, τον Άντονι Χόπκινς, το Τζο Πέσι και τον Αλ Πατσίνο; Ή μήπως ήρθε η ώρα, μετά από 18 χρόνια, για τον Τομ Χανκς να πάρει ένα Όσκαρ ακόμα;

ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ.ΤΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ

Οσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου

Χοακίν Φίνιξ – «Joker»
Ανταμ Ντράιβερ – «Ιστορία γάμου»
Λεονάρντο ΝτιΚάπριο – «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Αντόνιο Μπαντέρας – «Pain and Glory»
Τζόναθαν Πράις – «Οι δύο πάπες»

Οσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου

Ρενέ Ζελβέγκερ – «Judy»
Σαρλίζ Θερόν – «Βόμβα»
Σκάρλετ Γιόχανσον – «Ιστορία γάμου»
Σίρσα Ρόναν – «Μικρές κυρίες»
Σίνθια Ερίβο – «Harriet»

Οσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου

Μπραντ Πιτ – «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Αλ Πατσίνο – «Ο Ιρλανδός»
Τζο Πέσι – «Ο Ιρλανδός»
Τομ Χανκς – «Μια όμορφη μέρα στη γειτονιά»
Αντονι Χόπκινς – «Οι δύο πάπες»

Οσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου

Κάθι Μπέιτς – «Richard Jewell»
Λόρα Ντερν – «Ιστορία γάμου»
Μάργκο Ρόμπι – «Βόμβα»
Φλόρενς Πιου – «Μικρές κυρίες»
Σκάρλετ Γιόχανσον – «Τζότζο»

Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας

«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Ο Ιρλανδός»
«Παράσιτα»
«1917»
«Ιστορία γάμου»
«Ford v Ferrari»
«Τζότζο»
«Joker»
«Μικρές κυρίες»

Οσκαρ Σκηνοθεσίας

Μάρτιν Σκορσέζε – «Ο Ιρλανδός»
Μπονγκ Τζουν Ζο – «Παράσιτα»
Κουέντιν Ταραντίνο – «Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
Σαμ Μέντες – «1917»
Τοντ Φίλιπς – «Joker»

Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου

«Ιστορία γάμου»
«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Παράσιτα»
«Στα μαχαίρια»
«1917»

Οσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου

«Ο Ιρλανδός»
«Τζότζο»
«Μικρές κυρίες»
«Οι δύο πάπες»
«Joker»

Οσκαρ Μουσικής

Χίλντουρ Γκούντναντότιρ, Joker
Αλεξάντρ Ντεσπλά, Little Women
Τόμας Νιούμαν, 1917
Ράντι Νιούμαν, Marriage Story
Τζον Γουίλιαμς, Star Wars: The Rise of Skywalker

Οσκαρ Τραγουδιού

I Can’t Let You Throw Yourself Away – Toy Story 4
I’m Gonna Love me Again – Rocketman
I’m Standing With You – Breakthrough
Into the Unknown – Frozen II
Stand Up – Harriet

Οσκαρ Φωτογραφίας

«1917»
«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Ο Ιρλανδός»
«Joker»
«Ο Φάρος»

Οσκαρ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης

«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Ο Ιρλανδός»
«1917»
«Τζότζο»
«Παράσιτα»

Οσκαρ Κοστουμιών

«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Ο Ιρλανδός»
«Τζότζο»
«Joker»
«Μικρές κυρίες»

Οσκαρ Μακιγιάζ & Κομμώσεων

«Βόμβα»
«Joker»
«Maleficient: Mistress of Evil»
«Judy»
«1917»

Οσκαρ Ηχητικού Μοντάζ

«1917»
«Ford v Ferrari»
«Ad Astra»
«Κάποτε στο… Χόλιγουντ»
«Joker»

Οσκαρ Ήχου

Ad Astra
Ford v Ferarri
Joker
1917
Once Upon a Time in Hollywood

Οσκαρ Οπτικών Εφέ

«1917»
«The Lion King»
«Star Wars: Skywalker, η άνοδος»
«Avengers: Endgame»
«Ο Ιρλανδός»

Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας

Corpus Christi (Πολωνία)
Honeyland (Βόρεια Μακεδονία)
Les Miserables (Γαλλία)
Pain & Glory (Ισπανία)
Parasite (Νότια Κορέα)

Οσκαρ Animation Μεγάλου Μήκους

How to Train Your Dragon: The Hidden World
I Lost My Body
Klaus
Missing Link
Toy Story 4

Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ

American Factory
The Cave
The Edge of Democracy
For Sama
Honeyland

Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους

Brotherhood
Nefta Football Club
The Neighbors’ Window
Saria
A Sister

Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Μικρού Μήκους

In the Absence
Learning to Skateboard in a Warzone (If You’re a Girl)
Life Overtakes Me
St. Louis Superman
Walk Run Cha-Cha

Οσκαρ Animation Μικρού Μήκους

Dcera (Daughter)
Hair Love
Kitbull
Memorable
Sister

Η μεγάλη βραδιά των Οσκαρ 2020, θα γίνει φέτος νωρίτερα από ποτέ, στις 9 Φεβρουαρίου, στο Dolby Theater. 

Related Post

Οι Μισητοί Οκτώ

Posted by - 05/01/2016 0
Στο μετεμφυλιακό Γουαϊόμινγκ ένας κυνηγός επικηρυγμένων και η γυναίκα που έχει συλλάβει, βρίσκουν καταφύγιο σε μια απομονωμένη καλύβα μέσα στα…
Βρέθηκε πλοίο-φάντασμα 160 χρόνια μετά!

Βρέθηκε πλοίο-φάντασμα 160 χρόνια μετά!

Posted by - 29/12/2014 0
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″…
Comodo SSL