Γύρη: 5 λόγοι για να την συμπεριλάβουμε στη διατροφή μας

558 0

Η γύρη των μελισσών είναι μια σούπερ θρεπτική τροφή που, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, μπορεί να μας κάνει να νιώσουμε γεμάτοι ενέργεια.

Η γύρη είναι τα αρσενικά αναπαραγωγικά κύτταρα των φυτών, τα οποία συλλέγουν οι μέλισσες για να τα μεταφέρουν στη φωλιά τους και να τα χρησιμοποιήσουν ως βασικό είδος διατροφής. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, δεν αποτελεί βασικό συστατικό διατροφής μόνο των μελισσών, αλλά και των ανθρώπων, αφού τα οφέλη της είναι πολλά και σημαντικά, ικανά να την καταστήσουν μια σούπερ υγιεινή τροφή.

Ποια είναι η θρεπτική αξία της γύρης
Η γύρη των μελισσών είναι μια τροφή πλούσια σε πρωτεΐνη, εξαιρετικά σημαντική για όσους γυμνάζονται, αλλά και για όσους χρειάζονται περισσότερη ενέργεια στην καθημερινότητά τους.
Μην την μπερδεύετε με τη γύρη που προκαλεί τις ανοιξιάτικες αλλεργίες, καθώς αυτή η γύρη είναι η ανεμόφιλη, που συνήθως είναι επιβλαβής, προκαλώντας καταρροή, φτέρνισμα, μπούκωμα κ.ά. Εδώ πρόκειται για την εντομόφιλη γύρη, την οποία μαζεύουν οι μέλισσες κι έχει θαυμαστές ιδιότητες.
Στη νωπή της μορφή, που είναι αυτή που διατηρεί και τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά, συναντάμε αμινοξέα, υδατάνθρακες, λιπαρά οξέα και βιταμίνες (A-B1-B2-B3-B5-B6-B12-C-D-E-H-K-PP), αλλά και μεταλλικά στοιχεία και ένζυμα.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, μπορεί να δράσει και ως αγωγή σε περίπτωση εποχικών αλλεργιών, κάνει καλό στην εποχική τριχόπτωση και δρα βοηθητικά σε πολλές παθήσεις, όπως σε προβλήματα στο έντερο, στον προστάτη, στην υψηλή χοληστερίνη, στις ορμονικές διαταραχές, στην κακή λειτουργία παγκρέατος και ήπατος, στην υπέρταση, την ανορεξία και την παχυσαρκία (αν την καταναλώσετε με άδειο στομάχι πριν το φαγητό βοηθάει στις καύσεις, ενώ αν την καταναλώσετε μετά το φαγητό βοηθά στην αύξηση της μυϊκής μάζας του σώματος). Ακόμη, θεωρείται ότι συμβάλλει σημαντικά στην τόνωση του ανοσοποιητικού, έτσι ώστε να έχετε γερή ασπίδα απέναντι στις ιώσεις και βοηθάει σε μια γενικότερη ισορροπία του οργανισμού, που κατ’ επέκταση αντανακλάται και στην όψη σας.

Πιο συγκεκριμένα…

Έχει Αντιφλεγμονώδης ιδιότητες

Οι αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις της γύρης (χάρη στα φλαβονοειδή) έχουν συγκριθεί με μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ) όπως το Neproxen! Επομένως, μπορούμε να ενισχύσουμε την καταπολέμηση των φλεγμονών με την προσθήκη της γύρης στη διατροφή μας. Δρα καλύτερα, όταν την χρησιμοποιούμε σε συνδυασμό με σωστή διατροφή, τακτική άσκηση και αρκετούς πράσινους χυμούς!

Ενισχύει τα επίπεδα Ενέργειας

Το ευρύ φάσμα των θρεπτικών συστατικών που βρίσκονται μέσα στη γύρη την κάνουν μια ενεργειακή υπερτροφή. Οι υδατάνθρακες, οι πρωτεϊνες και οι βιταμίνες τις ομάδας Β που περιέχει, μπορούν να μας δώσουν την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις κάθε δύσκολης μέρας. Οι αντιστρες ιδιότητες βοηθούν επίσης στην καταπολέμηση της κόπωσης, τη βελτίωση της αντοχής και θρέφει τα επινεφρίδια μας.

Βοηθά στην Αντιμετώπιση Αλλεργιών

Η γύρη μειώνει την παρουσία της ισταμίνης – τα πάντα, από άσθμα, αλλεργίες και ρινικά προβλήματα, μπορούν να εξαλειφθούν με τη χρήση της γύρης! Είναι επίσης θαυμάσια αποτελεσματική ενάντια σε ένα ευρύ φάσμα ασθενειών του αναπνευστικού συστήματος.

Υποστηρίζει το Ανοσοποιητικό Σύστημα

Η γύρη υποστηρίζει μια υγιή πέψη και την εντερική χλωρίδα – που χτίζει ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα. Η γύρη έχει ιδιότητες αντιβιοτικού τύπου που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του οργανισμού από ιούς. Επιπλέον, δεδομένου ότι είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά – η γύρη μπορεί να προστατεύσει την οξείδωση των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες.

Βελτιώνει την Πέψη

Εκτός από τις βιταμίνες, τα ανόργανα άλατα και τις πρωτεΐνες – η γύρη περιέχει επίσης ένζυμα τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην πέψη. Τα ένζυμα βοηθούν το σώμα μας στη διάσπαση και την απορρόφηση όλων των θρεπτικών συστατικών. Οι θεραπευτικές ιδιότητες της γύρης είναι επίσης ευεργετικές για τη μείωση της φλεγμονής στο έντερο, ιδιότητες η οποίες ενισχύουν την πέψη.

ΔΟΣΟΛΟΓΙΑ

Αν είναι η πρώτη φορά που δοκιμάζετε γύρη θα πρέπει να ξεκινήσετε αργά.
Εάν έχετε προμηθευτεί νωπή γύρη, ξεκινήστε αρχικά με μερικούς κόκκους – τοποθετήσετε κάτω από τη γλώσσα σας και αφήστε τους να διαλυθούν (ή μασήστε τους). Αν δεν προκύψει καμία αντίδραση, ξεκινήστε με ένα κοφτό κουταλάκι του γλυκού μέχρι να συνηθίσει το στομάχι και στη συνέχεια μπορείτε να το αυξήσετε σε 2 κουταλάκια του γλυκού ή και παραπάνω (μέχρι 6 κουτ. του γλυκού), ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού.
Αν πάρετε ταμπλέτες, ξεκινήστε με 1 ταμπλέτα κάθε πρωί για 1 εβδομάδα κι έπειτα αυξήστε σταδιακά, έχοντας υπόψη σας ότι για έναν ενήλικα η κανονική δόση είναι 20-35 γραμμάρια την ημέρα.
Όσον αφορά την αποξηραμένη γύρη, ξεκινήστε όπως με τη νωπή με ένα μικρό κουταλάκι του γλυκού και αυξήστε σταδιακά.
Τα ευεργετικά αποτελέσματα της γύρης χρειάζονται 2-4 μήνες για να φανούν στον οργανισμό, γι’ αυτό προμηθευτείτε την ανάλογη ποσότητα και αφήστε τη να κάνει το θαύμα της.

Για τη γενική υγεία και ευεξία, 1 με 2 κουταλάκια του γλυκού  κόκκων γύρης ανά ημέρα είναι περισσότερο από αρκετό. Μπορείτε να τους προσθέσετε σε έναν φρέσκο χυμό λαχανικών, στη σαλάτα, στο γιαούρτι ή να απολαύσετε όπως είναι!

ΠΙΘΑΝΕΣ ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

Είναι ασφαλές για τους περισσότερους ανθρώπους να λαμβάνουν γύρη από το στόμα για χρονικό διάστημα 30 έως 60 ημερών, ανάλογα με τη δοσολογία.

Η μεγαλύτερη ανησυχία για την ασφάλεια με τη γύρη είναι οι αλλεργικές αντιδράσεις – που μπορεί να είναι ένα ζήτημα για τους ανθρώπους που είναι αλλεργικοί στη γύρη. Εάν παρατηρήσετε φαγούρα, οίδημα, δυσκολία στην αναπνοή ή ζάλη μετά την κατανάλωση γύρης, διακόψτε τη χρήση μέχρι να μιλήσετε με το γιατρό σας.

Προσοχή! Οι έγκυες γυναίκες πρέπει να αποφεύγουν τη γύρη μελισσών, ή καλύτερα να συμβουλευτούν τον γιατρό τους.

ΠΟΙΑ ΓΥΡΗ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΤΕ

Στο εμπόριο θα βρείτε γύρη μελισσών σε 3 μορφές: νωπή, αποξηραμένη και σε ταμπλέτες.
Αυτό που πρέπει να έχετε υπόψη σας, όμως, πριν αγοράσετε, είναι ότι όσο μικρότερη είναι η επέμβαση και η επεξεργασία στην αρχική μορφή γύρης, τόσο περισσότερο διατηρεί τα συστατικά της.
Στην περίπτωση της αποξηραμένης γύρης, για παράδειγμα, τα θρεπτικά συστατικά μειώνονται έως και 30-40%, γι’ αυτό η καλύτερη επιλογή είναι η νωπή γύρη από παραγωγούς, η οποία πρέπει να φυλάσσεται στο ψυγείο σε χαμηλές θερμοκρασίες ή ακόμη και στην κατάψυξη. Η αποξηραμένη γύρη δεν χρειάζεται ψυγείο.

ΤΙ ΓΕΥΣΗ ΕΧΕΙ

Εδώ ίσως δυσανασχετήσετε, καθώς η γεύση της γύρης δεν είναι ακριβώς…ευχάριστη. Η αποξηραμένη γύρη έχει μια περίεργη γεύση που σε πολλούς θυμίζει ιχθυέλαιο, ενώ η νωπή σίγουρα θα σας κάνει να ξινίσετε το πρόσωπό σας, αλλά η μαλακιά της υφή θα την κάνει να πολτοποιηθεί γρήγορα στο στόμα σας, έτσι ώστε να την καταπιείτε. Μπορείτε, παρ’ όλ’ αυτά να την καταναλώσετε σκέτη ή να την αναμείξετε σε χυμό, δημητριακά, στη σαλάτα ή με μέλι για να μην νιώσετε τόσο έντονα τη γεύση της, (αν και αναμφίβολα όταν λαμβάνεται σκέτη είναι πιο άμεση και βέβαιη η προσφορά της στον οργανισμό).

Related Post

Kong – Skull Island

Posted by - 09/03/2017 0
H ταινία «Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου» μας διηγείται από την αρχή την καταγωγή του μυθικού Κονγκ σε μια συναρπαστική…
Comodo SSL