Ανακαλύψτε την κρυφή σημασία των διατροφικών σας εθισμών

247 0

Όλοι ανεξαιρέτως, έχουμε κάποιες διατροφικές συνήθειες, που δεν μπορούμε να αποβάλλουμε και που καμιά φορά είναι τόσο ισχυρές, που η απουσία τους μπορεί και να μας χαλάσει το κέφι!
Αναρωτηθήκατε όμως ποτέ, κατά πόσο είναι … αθώες;

Το σώμα μας ειναι ένας τέλειος μηχανισμός, ένα εργοστάσιο που δουλεύει ανελλιπώς 24 ώρες την ημέρα, αλλά δυστυχώς εμείς δεν είμαστε πάντα σε θέση να το ακούσουμε … γιατί, (ναι!), πολλές φορές μας μιλάει, αλλά μας μιλάει στην δική του γλώσσα και είναι παραπάνω από απαραίτητο να μάθουμε να την καταλαβαίνουμε!

Ας ρίξουμε λοιπόν μαζί μια ματιά σε μερικούς από τους πιο κλασικούς διατροφικούς εθισμούς και στο τι αυτοί ενδεχομένως μπορούν να σημαίνουν:

Το μάσημα πάγου και η επιθυμία να βρίσκεται σε κάθε ποτό που πίνετε, μπορεί να σημαίνει έλλειψη σιδήρου, ή αναιμία!
Καταρχήν αν θέλετε να μασουλάτε πράγματα χωρίς θρεπτική αξία, όπως παγάκια, χαρτί, πηλό, τότε έχετε μια πάθηση γνωστή ως pica. Όμως, μια πρόσφατη δημοσίευση στο Medical Hypotheses υποδηλώνει ότι το μάσημα πάγου αυξάνει τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο, καταπολεμώντας το αίσθημα της ατονίας που προκαλείται από την ανεπάρκεια σιδήρου.
Σε αυτή την περίπτωση τρώτε συκώτι, άφθονα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, φασόλια, φακές, κάσιους, αρακά, γαρίδες και άφθονη βιταμίνη C. Επίσης, το κακάο συγκεντρώνει υψηλό ποσοστό σιδήρου (11,6 κι έτσι έρχεται δεύτερο στην λίστα, ακολουθώντας το συκώτι που είναι στο 14).

Θέλετε να πίνετε συνέχεια νερό. Όταν διψάτε υπερβολικά, μπορεί να είναι ένα πρώιμο σύμπτωμα του διαβήτη. Όμως, η δίψα πρέπει να συνδέεται με την πολυουρία και την πολυφαγία, ώστε να υποψιαστείτε ότι μπορεί να πάσχετε από διαβήτη. Τα πρώτα σημάδια ενός διαβητικού είναι τα τρία «π», δηλαδή η πολυουρία, η πολυδιψία και η πολυφαγία και αυτό γιατί η επιπλέον γλυκόζη φεύγει με τα ούρα, άρα πηγαίνετε συχνά στη τουαλέτα, κάτι που οδηγεί στην ανάγκη να πίνετε πολύ νερό.

Ο εθισμός στην σοκολάτα, μπορεί να οφείλεται σε ανεπάρκεια μαγνησίου, ή αντιοξειδωτικών.
Τρώτε πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως σπανάκι), όσπρια, ξηρούς καρπούς, σπόρους και δημητριακά ολικής αλέσεως και γενικά τρόφιμα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες.

Η αναζήτηση αλμυρών σνακ έχει συσχετιστεί με την αυξημένη παραγωγή κορτιζόλης, όταν τα επινεφρίδια υπερφορτώνονται, αλλά και με την σπάνια νόσο του Addison.
Αν και ο έλεγχος του στρες είναι ο καλύτερος τρόπος για να διατηρούνται σε ισορροπία τα επίπεδα της κορτιζόλης, είναι καλό να βάλουμε στην διατροφή μας φρούτα και λαχανικά, Ω-3 λιπαρά οξέα (σολομός, μαύρος μπακαλιάρος Αλάσκας, τόνος, ρέγκα, σκουμπρί),  δημητριακά ολικής άλεσης, φιστίκια, κριθάρι, κάσιους, φασόλια, φακές, σέλινο, αγκινάρες και dulse φύκια (για τους χορτοφάγους).
Είναι σημαντικό στην περίπτωση που γινεται υπερπαραγωγή κορτιζόλης, να περιορίσουμε το λευκό ψωμί και τα (μη ολικής άλεσης) ζυμαρικά, τα μπισκότα, το κέικ, τα ντόνατς, τα γλυκά, τα τηγανητά τρόφιμα κάθε είδους, τα πατατάκια, το κόκκινο κρέας και τα πλήρη σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα.
Όσο για τη νόσο του Addison, πρόκειται για μια σπάνια ασθένεια που χαρακτηρίζεται από την ανεπάρκεια ορισμένων ορμονών που παράγονται από τα επινεφρίδια. Στη πραγματικότητα οι περισσότεροι άνθρωποι παίρνουν από τη διατροφή τους περισσότερο αλάτι από αυτό που χρειάζονται, άρα δεν το αναζητάνε. Η μόνη εξαίρεση είναι οι αθλητές αντοχής που μπορεί να χάσουν πάρα πολύ αλάτι από την εφίδρωση. Για τους υπόλοιπους από εμάς, μια ακατάσχετη επιθυμία για αλάτι θα μπορούσε να επισημάνει ότι πάσχουμε από τη νόσο του Addison. Άλλα συμπτώματα είναι η κόπωση, η αναιμία, η κατάθλιψη, το αίσθημα ζαλάδας και η λιποθυμική τάση.

Εαν αναζητάτε συνεχώς τη ζάχαρη, θα μπορούσε να υπάρχει μια σειρά από θρεπτικά συστατικά που λείπουν από το σώμα σας.
Επιλέξτε προϊόντα ολικής αλέσεως, φασολάκια, μπρόκολο, καρύδια, αυγά.

Σε κάθε περίπτωση όμως, μόλις υποψιαστείτε ότι κάτι δεν πάει καλά με την υγεία σας, μην το αμελήσετε και επισκεφτείτε τον γιατρό σας! Η έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση και η συνεργασία σας με τον γιατρό σας οδηγούν στην θεραπεία.
Μάθετε να ακούτε το σώμα σας και τις ανάγκες του και ποτέ μην αναβάλετε θέματα υγείας!

daniela edburg10

Related Post

Παιδιά ίντιγκο, κρύσταλλα και ουράνια τόξα

Παιδιά ίντιγκο, κρύσταλλα και ουράνια τόξα

Posted by - 12/01/2015 0
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″…
Comodo SSL